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제1장 총칙 제1조 (목적) 이 약관은 BHC COIN(이하: 회사)이 제공하는 제반 서비스(이하: 서비스)의 이용조건 및 절차에 관한 회사와 회원 간의 권리 의무 및 책임사항, 기타 필요한 사항을 규정함을 목적으로 합니다. 제2조 (약관의 명시, 설명과 개정) 1. 이 약관의 내용은 회사의 서비스 회원가입 관련 사이트에 게시하거나 기타의 방법으로 이용자에게 공지하고, 이용자가 회원으로 가입하면서 이 약관에 동의함으로써 효력을 발생합니다. 2. 회사는 “약관의 규제에 관한 법률”, “정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률” 등 관련법을 위배하지 않는 범위에서 이 약관을 개정할 수 있습니다. 3. 회사가 약관을 개정할 경우에는 적용일자 및 개정 사유를 명시하여 현행 약관과 함께 회사 사이트의 초기화면이나 팝업화면 또는 공지사항으로 그 적용일자 7일 이전부터 공지합니다. 다만, 회원에게 불리하거나 중대한 내용의 변경의 경우에는 적용일자 30일 이전에 회원에게 알립니다. 4. 회사가 전항에 따라 개정약관을 공지하면서 회원에게 7일간의 기간 내에 의사 표시를 하지 않으면 의사표시가 표명된 것으로 본다는 뜻을 명확하게 공지하였음에도 회원이 명시적으로 거부의 의사표시를 하지 아니한 경우 회원이 개정약관에 동의한 것으로 봅니다. 5. 회원이 개정약관의 적용에 동의하지 않는다는 명시적 의사를 표명한 경우 회사는 개정 약관의 내용을 적용할 수 없으며, 이 경우 회원은 이용계약을 해지할 수 있습니다. 다만, 기존 약관을 적용할 수 없는 특별한 사정이 있는 경우에는 회사는 이용계약을 해지할 수 있습니다. 제3조 (약관 외 준칙) 회사는 서비스에 대하여 이 약관 외에 별도의 공지사항, 개별 약관, 개별 동의 사항, 이용안내, 운영정책, 세부지침 등(이하 통틀어 “세부지침”이라 합니다)을 정하여 이를 회원에게 알리거나 동의를 받을 수 있으며, 세부지침 중 회원의 동의를 받은 내용이 이 약관과 상충할 경우에는 “세부지침”이 우선하여 적용됩니다. 이 약관에서 정하지 아니한 사항이나 해석에 대해서는 “세부지침” 및 관련 법령 또는 상관례에 따릅니다. 제4조 (용어의 정의) 이 약관에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다. 1. 회원: 이 약관을 승인하고 회원가입을 하여 회사와 서비스 이용계약을 체결한 자를 말합니다. 2. 아이디(ID): 회원의 식별과 서비스 이용을 위하여 회원이 등록하는 전자우편 주소 또는 휴대전화 번호를 말합니다. 3. 비밀번호: 회원의 동일성 확인과 회원정보의 보호를 위하여 회원이 회사가 승인한 문자와 숫자의 조합대로 설정한 것을 말합니다. 제2장 서비스 이용 신청 및 승낙 (회원가입 및 탈퇴) 제5조 (이용계약의 성립) 1. 이용자는 회사가 정한 가입 양식에 따라 회원정보를 기입한 후 이 약관에 동의한다는 의사표시를 함으로서 회원가입을 신청합니다. 2. 회원가입은 회사의 승낙이 회원에게 도달한 시점으로 합니다. 3. 이용 계약은 회원ID 단위로 체결합니다. 이용계약이 성립되면, 이용신청자는 회원으로 등록됩니다. 4. 실명이 아니거나 타인의 이름, 전화번호 등의 개인정보를 도용하여 허위 가입한 회원은 법적인 보호를 받을 수 없으며, 이에 따른 민사, 형사상의 모든 책임은 가입한 회원이 져야 합니다. 5. 만 19세 미만은 회사에서 제공하는 가상자산 거래 관련 서비스 이용을 제한합니다. 6. 이용자가 국제자금세탁방지기구(FATF, Financial Action Task Force)에서 발표한 국제기준 미이행∙비협조 국가 또는 지역의 국민, 시민권자, 영주권자, 거주자 등인 경우 서비스 이용이 제한될 수 있으며, 회원은 다음 각 호를 보증합니다. 가. 국제기준 미이행∙비협조 국가의 국민, 시민권자, 영주권자, 거주자 등이 아닐 것 나. 국제기준 미이행∙비협조 국가 체류 중에 서비스를 이용하지 않을 것 7. 제1항에 따른 신청에 있어 회사는 필요 시 관계 법령에 의하여 이용자의 종류에 따라 전문기관을 통한 실명확인 및 본인인증을 요청할 수 있습니다. 만일, 이러한 회사의 제공 요청을 거부하여 이용자 본인임이 확인되지 않아 발생하게 되는 불이익에 대하여 회사는 책임을 지지 않습니다. 제6조 (이용신청) 1. 이용신청은 온라인으로 회사 소정의 가입신청 양식에서 요구하는 사항을 기록하여 신청합니다. 2. 온라인 가입신청 양식에 기재하는 모든 회원 정보는 실제 데이터인 것으로 간주하며 실명이나 실제 정보를 입력하지 않은 사용자는 법적인 보호를 받을 수 없으며, 서비스 사용의 제한을 받을 수 있습니다. 3. 사실과 다른 정보, 거짓 정보를 기입하거나 추후 그러한 정보임이 밝혀질 경우 회사는 서비스 이용을 일시 정지하거나 영구정지 및 이용 계약을 해지할 수 있습니다. 이로 인하여 회사 또는 제3자에게 발생한 손해는 해당 회원이 모든 책임을 집니다. 제7조 (회원정보 사용에 대한 동의 및 이용신청의 승낙) 1. 회원정보 사용에 대한 동의 가. 회사는 회원의 개인정보를 본 이용계약의 이행과 본 이용계약상의 서비스제공을 위한 목적으로 이용합니다. 나. 회원이 회사 및 회사와 제휴한 서비스들을 편리하게 이용할 수 있도록 하기 위해 회원 정보는 회사와 제휴한 업체에 제공될 수 있습니다. 단, 회사는 회원 정보 제공 이전에 제휴 업체, 제공 목적, 제공할 회원 정보의 내용 등을 사전에 공지하고 회원의 동의를 얻어야 합니다. 다. 회원은 회원정보 수정을 통해 언제든지 개인 정보에 대한 열람 및 수정을 할 수 있습니다. 라. 회원이 이용신청서에 회원정보를 기재하고, 회사에 본 약관에 따라 이용신청을 하는 것은 회사가 본 약관에 따라 이용신청서에 기재된 회원정보를 수집, 이용 및 제공하는 것에 동의하는 것으로 간주됩니다. 2. 이용신청의 승낙 가. 회사는 회원이 회사 소정의 가입신청 양식에서 요구하는 모든 사항을 정확히 기재하여 이용신청을 한 경우 회원가입을 승낙할 수 있습니다. 단, 제2호, 제3호의 경우는 회사는 승낙을 유보하거나 승낙을 거절할 수 있습니다. 나. 회사는 다음 각 호에 해당하는 이용신청에 대하여는 승낙을 유보할 수 있습니다. 1) 설비에 여유가 없는 경우 2) 기술상 지장이 있는 경우 3) 기타 회사의 사정상 이용승낙이 곤란한 경우 다. 회사는 다음 각 호에 해당하는 이용신청에 대하여는 이를 승낙하지 아니 할 수 있습니다. 1) 이름이 실명이 아닌 경우 2) 다른 사람의 명의를 사용하여 신청한 경우 3) 이용 신청 시 필요내용을 허위로 기재하여 신청한 경우 4) 사회의 안녕질서 또는 미풍양속을 저해할 목적으로 신청한 경우 5) 회사가 정한 이용신청요건에 미비한 부분이 있었을 때 제8조 (이용계약의 중지 및 해지) 1. 이용계약은 회원 또는 회사의 해지에 의해 종료됩니다. 가. 회원이 이용계약을 해지하고자 할 때에는 자신의 자산(가상자산과 원화포인트) 전부를 외부로 이전한 후 회사에 해지 신청을 하여야 합니다. 나. 회사는 회원이 아래의 사유에 해당하는 경우 상당한 기간을 정하여 최고 후 서비스 이용을 제한하거나 이용계약을 해지할 수 있습니다. - 타인의 서비스 ID 및 비밀번호를 도용한 경우 - 서비스 운영을 고의로 방해한 경우 - 가입한 이름이 실명이 아닌 경우 - 회원이 사회적 공익을 저해할 목적으로 서비스를 이용하는 경우 - 타인의 명예를 손상시키거나 불이익을 주는 행위를 한 경우 - 서비스의 안정적 운영을 방해할 목적으로 다량의 정보를 전송하거나 광고성 정보를 전송하는 경우 - 정보통신설비의 오작동이나 정보 등의 파괴를 유발시키는 컴퓨터 바이러스 프로그램 등을 유포하는 경우 - 타인의 개인정보, 이용자ID 및 비밀번호로 부정하게 사용하는 경우 - 회사의 서비스 정보를 이용하여 얻은 정보를 회사의 사전 승낙없이 복제 또는 유통시키거나 상업적으로 이용하는 경우 - 같은 사용자가 다른 ID로 이중등록을 한 경우 - 회사, 다른 회원 또는 제3자의 지식재산권을 침해하는 경우 - 방송통신심의위원회 등 외부기관의 시정요구가 있거나 불법선거운동과 관련하여 선거관리위원회의 유권해석을 받은 경우 - 이용자에 대한 개인정보를 그 동의 없이, 수집, 저장, 공개하는 경우 - 회원의 서비스 이용이 범죄와 결부된다고 객관적으로 판단되는 경우 - 수수료 등 이익을 얻을 목적으로 타인을 대행하여 가상자산을 거래 하는 경우 - 회원의 행위가 기타 관계 법령에 위배되는 경우 2. 서비스 이용 중지 또는 제한 절차 가. 회사는 이용제한을 하고자 하는 경우에는 그 사유, 일시 및 기간을 정하여 서면(전자우편 포함) 또는 전화, 홈페이지의 메시지 기능 등의 방법을 이용하여 해당 회원 또는 대리인에게 통지합니다. 나. 다만, 회사가 긴급하게 이용을 중지해야 할 필요가 있다고 인정하는 경우에는 전항의 과정 없이 서비스 이용을 제한할 수 있습니다. 다. 서비스 이용중지를 통지 받은 회원 또는 그 대리인은 이용중지에 대하여 이의가 있을 경우 이의 신청을 할 수 있습니다. 라. 회사는 이용중지 기간 중에 그 이용중지 사유가 해소된 것이 확인된 경우에 한하여 이용중지 조치를 즉시 해제합니다. 3. 이용계약 해지 가. 회사가 서비스 이용을 중지 또는 제한 시킨 후 동일한 행위가 2회 이상 반복되거나 30일 이내에 그 사유가 시정되지 아니하는 경우 회사는 이용계약을 해지할 수 있습니다. 나. 회사가 이용계약을 해지하는 경우에는 회원등록을 말소합니다. 회사는 이 경우 회원에게 이를 통지하고, 회원등록 말소 전에 소명할 기회를 부여합니다. 제9조 (회원정보의 변경) 1. 회원은 개인정보 수정화면을 통하여 언제든지 본인의 개인정보를 열람하고 수정할 수 있습니다. 다만, 서비스 관리를 위해 필요한 실명, 생년월일, 성별, 아이디 등은 수정이 불가능합니다. 2. 회원은 회원가입 신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 온라인으로 수정을 하거나 전자우편 기타 방법으로 회사에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다. 3. 제2항의 변경사항을 회사에 알리지 않아 발생한 불이익에 대하여 회사는 책임지지 않습니다. 제3장 회원의 의무 제10조 (회원 아이디와 비밀번호 관리에 대한 회원의 의무) 1. 아이디와 비밀번호에 관한 모든 관리책임은 회원에게 있습니다. 회원에게 부여된 아이디와 비밀번호의 관리소홀, 부정사용에 의하여 발생하는 모든 결과에 대한 책임은 회원에게 있으며, 회사는 이에 대한 책임을 지지 않습니다. 다만, 회사의 고의 또는 과실로 인한 경우에는 그러하지 아니합니다. 2. 회원은 자신의 아이디가 부정하게 사용된 사실을 알게 될 경우 반드시 회사에 그 사실을 통지하고 회사의 안내에 따라야 합니다. 3. 제2항의 경우에 해당 회원이 회사에 그 사실을 통지하지 않거나, 통지한 경우에도 회사의 안내에 따르지 않아 발생한 불이익에 대하여 회사는 책임지지 않습니다. 제11조 (정보의 제공) 회사는 유∙무선전화, 전자우편, 문자서비스(LMS/SMS), SNS 등의 방법으로 다음과 같은 서비스에 대해서 이용편의를 위한 이용안내 및 상품에 관한 정보를 제공할 수 있습니다. 이 경우 회원은 언제든지 수신을 거부할 수 있습니다. 1. 가상자산 거래 관련 서비스 2. 이벤트 및 행사관련 등의 서비스 3. 기타 회사가 수시로 결정하여 회원에게 제공하는 서비스 제4장 서비스 이용 총칙 제12조 (서비스의 종류) 1. 회사가 제공하는 서비스의 종류에는 가상자산의 거래중개(거래API제공, 시세정보 검색 등을 포함)∙입금∙출금∙보관∙스테이킹 및 컨텐츠(상품권몰, 선불카드) 서비스 등이 있습니다. 2. 회사가 제공하는 서비스의 종류는 회사의 사정에 의하여 수시로 변경될 수 있으며, 제공되는 서비스에 대한 저작권 및 지식재산권은 회사에 귀속됩니다. 3. 회사는 서비스와 관련하여 회원에게 회사가 정한 이용조건에 따라 계정, 아이디, 서비스, 포인트 등을 이용할 수 있는 이용권한만을 부여하며, 회원은 이를 활용한 유사 서비스 제공 및 상업적 활동을 할 수 없습니다. 제13조 (서비스 내용의 공지 및 변경) 1. 회사는 서비스의 종류에 따라 각 서비스의 특성, 절차 및 방법에 대한 사항을 서비스 화면을 통하여 공지하며, 회원은 회사가 공지한 각 서비스에 관한 사항을 이해하고 서비스를 이용해야 합니다. 2. 회사는 상당한 이유가 있는 경우에 운영상, 기술상의 필요에 따라 제공하고 있는 개별 서비스의 전부 또는 일부를 변경할 수 있습니다. 이 경우 회사는 최소 7일전에 해당 내용을 이용자에게 알립니다. 제14조 (서비스의 유지 및 중지) 1. 서비스의 이용은 회사의 업무상 또는 기술상 특별한 지장이 없는 한 연중무휴 1일 24시간을 원칙으로 합니다. 다만 정기 점검 등의 필요로 회사가 사전에 고지하여 정한 날이나 시간은 그러하지 않습니다. 2. 회사는 서비스를 일정범위로 분할하여 각 범위 별로 이용가능 시간을 별도로 정할 수 있습니다. 이 경우 그 내용을 사전에 공지합니다. 3. 회사는 다음 각 호에 해당하는 경우 서비스 제공을 중지할 수 있습니다. 이 경우 회사는 불가피한 경우가 아닌 한 서비스 제공 중지를 사전 고지합니다. 가. 서비스용 설비의 보수 등 공사로 인한 부득이한 경우 나. 전기통신사업법에 규정된 기간통신사업자가 전기통신 서비스를 중지했을 경우 다. 회사가 직접 제공하는 서비스가 아닌 제휴업체 등의 제3자를 이용하여 제공하는 서비스의 경우 제휴 업체등의 제3자가 서비스를 중지했을 경우 라. 기타 불가항력적 사유가 있는 경우 4. 회사는 국가비상사태, 정전, 서비스 설비의 장애 또는 서비스 이용의 폭주 등으로 정상적인 서비스 이용에 지장이 있는 때에는 서비스의 전부 또는 일부를 제한하거나 정지할 수 있습니다. 제15조 (회원의 결제 이용 제한) 1. 회사는 다음 각호에 해당하는 경우 회원의 결제 이용을 제한할 수 있습니다. 가. 판매자와 구매자가 동일인으로 판단되는 경우 나. 결제서비스의 제공사 및 발행사의 요청이 있는 경우 2. 위의 경우에 해당하는 경우 회사는 해당 내용을 회원에게 홈페이지 공지 등의 방법을 통해 알립니다. 3. 제한사유가 중복발생 시에는 모든 제한해지조건을 갖추었을 경우에 한해 해지 처리할 수 있습니다. 제16조 (회원의 입금 및 출금 이용제한) 1. 회사는 다음 각 호에 해당하는 경우 회원의 입금 및 출금 이용을 제한하거나 지연하여 승인할 수 있습니다. 가. 가입 회원명과 입금자명이 다르게 입금되었을 경우 나. 회사가 정한 서비스 이용권한의 범위를 벗어난 경우 다. 경찰, 국세청 등의 국가기관과 금융기관으로부터 회원의 계정이 불법행위에 이용된 것으로 의심된다는 정보의 제공이 있는 경우 2. 위의 경우에 해당하는 경우 회사는 해당 내용을 회원에게 홈페이지 공지 등의 방법을 통해 알립니다. 3. 이용제한 및 지연 사유가 중복 발생시에는 관리자 또는 운영자가 요구하는 해제조건을 갖추었을 경우에 한해 해제 처리할 수 있습니다. 제17조 (거래 서비스 이용제한) 1. 로그인 차단 가. 제한사유 1) 회원 본인의 요청이 있는 경우 2) 본인확인 절차에 실패한 경우 3) 국가기관 또는 금융기관 등의 요청이 있는 경우 4) 보안비밀번호를 5회 연속 잘못 입력한 경우 5) 보이스피싱 등의 범죄 또는 금융사고와 관련있거나 관련성에 합리적인 의심이 드는 경우 나. 해결 1) 제한사유의 내용 해결 2) 제한사유의 4)는 본인확인 후 차단을 해지 2. 출금 차단 가. 제한사유 1) 회원이 미성년자인 경우 2) 회원 본인의 요청이 있는 경우 3) 국가기관 또는 금융기관 등의 요청이 있는 경우 4) 가입 후 KRW로 구매한 가상자산의 첫 출금을 요청한 경우. 단, KRW 충전 시로부터 72시간 동안 차단 5) 24시간 동안 3회 이상 KRW를 충전한 경우. 단, 3회차 KRW 충전 시로부터 72시간 동안 차단 6) 보이스피싱 등의 범죄 또는 금융사고와 관련있거나 관련성에 합리적인 의심이 드는 경우 7) 법률상 원인없이 KRW나 가상자산을 취득한 자 나. 해결 1) 제한사유의 내용 해결 2) 4)~6)은 오프라인 고객센터에 방문하여 본인 확인 후 차단 해지 가능 제5장 개인정보 보호 제18조 (개인정보의 보호) 회사는 관계 법령이 정하는 바에 따라 회원의 개인정보를 보호하기 위해 노력합니다. 회원의 개인정보는 서비스의 원활한 제공을 위하여 회원이 동의한 목적과 범위 내에서만 이용됩니다. 회사는 법령에 의하거나 회원이 별도로 동의하지 아니하는 한, 회원의 개인정보를 제3자에게 제공하지 아니하며, 이에 대한 자세한 사항은 개인정보 처리방침에서 정합니다. 제6장 손해배상 및 면책조항 제19조 (회사의 면책사항 및 손해배상) 1. 회사는 서비스와 관련하여 이 약관에 명시되지 않은 어떠한 사항에 대하여 보증을 하지 않습니다. 2. 회사는 천재지변, 디도스(DDos) 공격, IDC장애, 서비스 접속의 폭등으로 인한 서버 다운, 기간통신사업자의 회선 장애 등 기타 불가항력적인 사유로 서비스를 제공할 수 없는 경우에는 서비스 3. 제공에 관한 책임이 면제됩니다. 다만, 회사의 고의 또는 과실이 있는 경우에는 그러하지 아니합니다. 4. 회사는 블록체인의 문제, 가상자산 발행 관리 시스템 자체의 하자 또는 기술적 문제, 통신서비스 업체의 불량, 정기적인 서버점검 등으로 인하여 불가피하게 장애가 발생하였을 경우에 책임을 지지 않습니다. 다만, 회사의 고의 또는 과실에 의한 경우에는 그러하지 아니합니다. 5. 회사는 회원의 귀책사유로 인한 서비스 이용 장애나 그 결과에 대하여는 책임을 지지 않습니다. 다만, 회사의 고의 또는 과실이 있거나 회원에게 정당한 사유가 있는 경우에는 그러하지 아니합니다. 6. 회사는 회원간 또는 회원과 제3자 상호간에 서비스를 매개로 하여 거래 등을 한 경우에는 책임이 면제됩니다. 다만, 회사의 고의 또는 과실이 있는 경우에는 그러하지 아니합니다. 7. 회사는 무료로 제공되는 서비스 이용과 관련하여 관련법에 특별한 규정이 없거나 회사의 고의 또는 과실이 없는 한 책임을 지지 않습니다. 제20조 (관할법원 및 준거법) 본 서비스 이용 약관은 대한민국 법률에 따라 규율되고 해석되며, 회사의 요금체계 등 서비스 이용과 관련하여 회사와 회원 간에 발생한 분쟁으로 소송이 제기되는 경우 대한민국 법률이 적용됩니다. 서비스 이용과 관련하여 회사와 회원 간에 발생한 소송의 경우 법령에 정한 절차에 따른 법원을 관할 법원으로 합니다. 부칙 이 약관은 2020년 7월 9일부터 시행합니다.
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개인정보 수집 및 이용동의 고객님께서는 개인정보 수집/이용에 대한 동의를 거부하실 수 있으며,거부 시에는 회원가입에 제한을 받을 수 있습니다. 단, 마케팅 및 광고 활용을 위한 개인정보 수집/이용에 대한 동의는 거부를 하시는 경우에도 서비스는 이용이 가능합니다. 개인정보의 이용목적 및 수집항목 BHC COIN(이하 ‘회사’)은 홈페이지 및 모바일을 통하여 고객의 개인정보를 다음의 목적을 위해 수집, 이용합니다. 1. 회원가입 및 관리 가. 국내 이용자의 경우 ①성명, ②아이디, ③비밀번호, ④휴대전화번호, ⑤이메일 주소, ⑥출신국가, ⑦보안비밀번호, ⑧거주지(주소), ⑨생년월일, ⑩성별을 수집합니다. 나. 해외 이용자의 경우 ①성명, ②아이디, ③비밀번호, ④외국인등록번호, ⑤휴대전화번호, ⑥이메일주소, ⑦출신국가, ⑧보안비밀번호, ⑨거주지(주소)를 수집합니다. 다. 기업 고객의 경우는 ①회사명, ②대표자명, ③사업자등록번호, ④대표전화번호, ⑤사업장주소를 추가로 수집합니다. 2. 본인인증 및 서비스의 정상적인 이용 가. 결제/입출금 및 레벨상승을 위한 본인인증은 아래와 같은 정보를 수집합니다. 1) 개인회원 : ①이름, ②생년월일, ③성별, ④계좌번호(예금주), ⑤신분증을 들고 있는 본인사진 (이름, 생년월일 외 나머지 정보 마스킹), ⑥휴대폰 본인확인 (이름, 생년월일, 휴대폰번호), ⑦신분증(주민등록증, 운전면허증, 여권) (이름, 생년월일 외 나머지 정보 마스킹), ⑧서약서(회원명, 휴대폰번호, 계좌은행, 계좌번호), ⑨주민등록등본(이름, 생년월일외 나머지정보 마스킹), □공공기관 요금 납부서(이름, 주소(거주지)) , ⑩연계정보(CI), ⑪중복가입확인정보(DI) 2) 법인회원 : ①이름, ②생년월일, ③성별, ④계좌번호(예금주), ⑤신분증을 들고 있는 본인사진 (이름, 생년월일 외 나머지 정보 마스킹), ⑥휴대폰 본인확인 (이름, 생년월일, 휴대폰번호), ⑦신분증(주민등록증, 운전면허증, 여권) (이름, 생년월일 외 나머지회사는 개인정보의 수집 및 이용목적이 달성된 후, 또는 회원탈퇴 시 지체 없이 파기 처리합니다. 단, 관계법령의 규정에 의하여 보존할 필요성이 있는 경우 회사는 관계법령에서 지시하는 일정기간동안 개인정보를 보관합니다. 정보 마스킹), ⑧서약서(회원명, 휴대폰번호, 계좌은행, 계좌번호), ⑨법인 등기부등본(이름, 생년월일 외 나머지 정보 마스킹) , ⑩연계정보(CI), ⑪중복가입확인정보(DI) 3. 서비스 이용 과정에서의 수집 가. 보안비밀번호, OTP초기화시 아래와 같은 정보를 수집합니다. 1) 개인정보 : ①이름, ②계정, ③연락처 2) 증빙서류 : ①신분증을 들고 있는 본인사진 (이름, 생년월일 외 나머지 정보 마스킹) 나. 서비스 이용 과정에서 접속정보(이용대상 국가, 기종, 브라우져, 접속IP, 일시)가 수집됩니다. 다. 기타 부가 서비스이용에 따라 ①본인인증(보안비밀번호, 2ch인증), ②휴대폰번호를 수집합니다. 개인정보의 보유 및 이용기간 회사는 개인정보의 수집 및 이용목적이 달성된 후, 또는 회원탈퇴 시 지체 없이 파기 처리합니다. 단, 관계법령의 규정에 의하여 보존할 필요성이 있는 경우 회사는 관계법령에서 지시하는 일정기간동안 개인정보를 보관합니다. - 계약 또는 청약철회 등에 관한 기록: 5년 - 대금결제 및 재화 등의 공급에 관한 기록: 5년 - 소비자의 불만 또는 분쟁처리에 관한 기록: 3년 - 제세공과금 납부 기록 : 5년 - 로그인 기록 : 3개월 - 표시 광고에 대한 기록 : 6개월
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Terms of Service
Chapter 1 General Rules Article 1 (Purpose) The purpose of this Agreement is to prescribe the obligations, responsibilities, and other necessary matters between the Company and its members regarding the conditions and procedures of use of all services provided by BHC COIN (hereinafter referred to as the Company). Article 2 (Specification, Description and Amendment of Terms and Conditions) 1. The contents of these terms and conditions shall be effective by posting them on the company's service membership-related website or by other means, and by agreeing to these terms and conditions when the user joins as a member. 2. The company may amend these terms and conditions to the extent that they do not violate the relevant laws, such as the 'Act on Regulation of Terms and Conditions' and 'Act on Promotion of Information and Communication Network Utilization, Information Protection, etc.' 3. If the company revises the terms and conditions, it shall notify the date of application and the reason for the revision of the terms and conditions on the initialization page, pop-up screen, or notice of the company's site from 7 days before the application date. However, in cases of adverse or serious changes to the member, the member shall be notified 30 days before the application date. 4. If the company announces the revised terms and conditions in accordance with the previous paragraph and clearly notifies the members that if they do not express their intention within the seven-day period, the members agree to the revised terms and conditions. 5. If a member expresses his/her explicit intention to disagree with the application of the revised terms and conditions, the company shall not apply the contents of the revised terms and conditions, and in such cases, the member may terminate the contract. However, if there are special circumstances in which the existing terms and conditions are not applicable, the company may terminate the service contract. Article 3 (Other than the Terms and Conditions) In addition to these terms and conditions, the company may determine separate notices, individual terms and conditions, individual agreements, usage guidelines, operation policies, detailed instructions (hereinafter referred to as 'detailed instructions') and notify or obtain consent from the members. Matters or interpretations not prescribed in these terms and conditions shall be governed by 'Detailed Guidelines' and relevant statutes or correlations. Article 4 (Definition of Terms) The terms used in these terms and conditions are defined as follows: 1. Member: A person who approves these terms and conditions and enters into a service use contract with the company by signing up for the membership. 2. ID (ID) refers to the e-mail address or mobile phone number registered by the member for identification and service use. 3. Password: The combination of letters and numbers approved by the company to verify the members' identities and protect the members' information. Chapter 2 Application and acceptance for use of services (Membership and withdrawal) Article 5 (Formation of a contract for use) 1. Users apply for membership by stating that they agree to these terms and conditions after filling out the membership information according to the registration form determined by the company. 2. Membership shall be made at the time when the company's acceptance reaches the members. 3. The contract for use shall be concluded by member ID. Once the service contract is established, the applicant will be registered as a member. 4. Members who are not real names or who are falsely subscribed by stealing personal information such as other people's names and phone numbers shall not receive legal protection, and all civil and criminal responsibilities shall be borne by the subscribed members. 5. Under 19 years of age restricts the use of services related to virtual asset transactions provided by the company. 6. Service use may be restricted if the user is a citizen, citizen, permanent resident, resident, etc. of an unfulfilled or uncooperated country or region announced by the Financial Action Task Force (FATF), and the member warrants the following: A. It shall not be citizens, citizens, permanent residents, residents, etc. of countries that are not implemented or cooperated on international standards. B. Do not use services while staying in a country that is not implemented or cooperated with international standards. 7. In an application under paragraph (1), the company may, if necessary, request real-name verification and self-certification through a specialized institution according to the types of users under the relevant statutes. If the company refuses to provide such a request, the company shall not be held responsible for any disadvantages caused by the failure of the user's identification. Article 6 (Application for Use) 1. Apply online by recording the requirements of the company's small subscription application form. 2. All member information on the online subscription form is considered to be real data, and users who do not enter real or real information are not legally protected and may be restricted from using the service. 3. If information that is different from the facts or false information is entered or later found to be such information, the company may suspend the service use or terminate the service contract permanently. The member shall be fully responsible for any damages caused by the company or a third party. Article 7 (Agree to use member information and accept application for use) 1. Consent to the use of member information A. The company uses the members' personal information for the purposes of implementing this service contract and providing services under this service contract. B. Membership information may be provided to the companies affiliated with the company in order to make it easier for the members to use the services affiliated with the company. However, before providing member information, the company shall notify the affiliates, the purpose of the provision, the details of the member information to be provided in advance and obtain consent from the members. C. Members can access and modify personal information at any time through modifying member information. D. If a member enters the member's information in the application form and applies to the company pursuant to these terms and conditions, it is deemed that the company agrees to collect, use and provide the member's information listed in this application. 2. Acceptance of application for use A. If a member applies for use by accurately filling out all the requirements in the company's prescribed application form, he/she may accept the membership. However, in the case of subparagraphs 2 and 3, the company may withhold or refuse to accept. B. The company may withhold acceptance of applications for use falling under any of the following: 1) If there is no room for facilities 2) In case of technical difficulties 3) Other cases where it is difficult to accept the use of the product due to the company's circumstances C. The company may not accept applications for use falling under any of the following: 1) If the name is not a real name, 2) When an application is made using someone else's name. 3) In case an application is made by falsely stating the necessary details when applying for use; 4) Where an application is made for the purpose of undermining the welfare order or the customs of society; 5) When there are insufficient parts in the requirements for application for use determined by the company. Article 8 (Suspension and Termination of Use Agreement) 1. The contract for use is terminated by termination of a member or company. A. When a member intends to terminate a service contract, he/she shall transfer all of his/her assets (virtual assets and KRW points) to the outside and apply for cancellation to the company. B. If a member falls under the following reasons, the company may limit the use of the service or terminate the service contract after a considerable period of time: - If another person's service ID and password are stolen. - In case of deliberately obstructing the operation of the service; - If the name you joined is not your real name - When a member uses a service for the purpose of hindering the social public interest; - In the event of an act that damages or disadvantages the reputation of others; - A large amount of information is transmitted or advertising information is transmitted for the purpose of interfering with the stable operation of the service. - In the case of distributing computer virus programs that cause malfunction of information and communication facilities or destruction of information, etc. - In case of fraudulent use of other people's personal information, user ID, and password; - In case information obtained by using the company's service information is reproduced, distributed, or commercially used without prior consent from the company; - If the same user has double registered with a different ID - Infringement of intellectual property rights of the company, other members or third parties; - If there is a request for correction by an external institution, such as the Korea Communications Review Committee, or if there is an interpretation of the electoral authority in connection with illegal election campaigns. - When collecting, storing, and disclosing personal information about users without their consent; - Where it is objectively determined that a member's use of services is related to a crime; - When a virtual asset is traded on behalf of another person for the purpose of earning profits such as fees; - Where a member's actions violate other relevant statutes; 2. Service suspension or restriction procedures A. If the company intends to restrict the use of the service, it shall notify the relevant member or agent by using the method such as writing (including e-mail), telephone, and message functions on the website. B. However, if the company deems it necessary to discontinue the service urgently, it may restrict the use of the service without the process referred to in the preceding paragraph. C. A member or his/her representative who has been notified of the suspension of the service may file an objection if there is an objection to the suspension of the service. D. The company shall immediately release the suspension action only when it is confirmed that the reason for the suspension has been resolved during the suspension period. 3. Termination of service contract A. After the company suspends or restricts the use of the service, the company may terminate the service contract if the same act is repeated more than twice or the reason is not corrected within 30 days. B. If the company cancels the service contract, the membership registration will be canceled. In such cases, the company notifies the members of the event and gives them an opportunity to explain before the cancellation of the membership registration. Article 9 (Change of Member Information) 1. Members can access and modify their personal information at any time through the personal information correction screen. However, it is not possible to modify the real name, date of birth, gender, ID, etc. necessary for service management. 2. If the matters stated in the membership application are changed, the member shall modify them online or notify the company of the changes by e-mail or other means. 3. The company shall not be responsible for any disadvantages caused by not informing the company of the changes referred to in paragraph 2. Chapter 3 Obligations of Members Article 10 (Member's obligation to manage member IDs and passwords) 1. All management responsibility for ID and password lies with the member. The member shall be responsible for all the results caused by the management and misuse of IDs and passwords granted to the member, and the company shall not be responsible for them. However, this shall not apply to cases where the company intentionally or negligently results from the company. 2. If a member finds out that his/her ID has been used illegally, he/she must notify the company and follow the company's instructions. 3. In the case of paragraph (2), the company shall not be responsible for any disadvantages caused by failure to comply with the company's instructions even if the member does not notify the company of such fact or notify the company. Article 11 (Provide Information) The company can provide information on the following services for convenience of use and products by means of wired and wireless phones, e-mail, text service (LMS/SMS), SNS, etc. In this case, the member can refuse to receive it at any time. 1. Services related to virtual asset transactions 2. Services related to events, events, etc. 3. Other services that are frequently determined and provided to members by the company Chapter 4 General Rules for Service Use Article 12 (Type of Service) 1. Types of services provided by the company include intermediation of transactions of virtual assets (including provision of transaction APIs, retrieval of market information), deposit, withdrawal, storage, stocking, and contents (mall of gift certificates, prepaid card) services. 2. The types of services provided by the company may be changed from time to time according to the company's circumstances, and copyright and intellectual property rights to the services provided shall be attributed to the company. 3. In relation to the service, the company only grants members the right to use accounts, IDs, services, points, etc. according to the conditions of use set by the company, and the member shall not provide similar services or engage in commercial activities. Article 13 (Announcement and modification of service contents) 1. Depending on the type of service, the company shall notify the characteristics, procedures, and methods of each service through the service screen, and the members shall understand and use the service. 2. The company may change all or part of the individual services it provides according to operational and technical needs when there is a substantial reason. In this case, the company notifies the user at least 7 days in advance. Article 14 (Maintenance and suspension of services) 1. In principle, the service shall be used 24 hours a day, 24 hours a day, 24 hours a day, unless there is a particular problem with the company's business or technology. However, this does not apply to the date or time determined by the company in advance of the need for regular inspections. 2. The company can divide the service into a certain range and set the available time for each range separately. In this case, the contents will be announced in advance. 3. The company may suspend service provision in any of the following cases: In this case, the company will notify you in advance of the suspension of service unless it is inevitable. A. Inevitable cases due to construction work, such as repair of service facilities; B. If the telecommunication service is suspended by the telecommunication service provider prescribed by the Telecommunication Business Act; C. In the case of services provided by a third party of an affiliate, etc., other than services directly provided by the company, a third party of an affiliate, etc., stops the service; D. Where there are other force majeure reasons; 4. The company may restrict or suspend all or part of the services in case of a state of emergency, power outage, failure of service facilities, or explosion of service use. Article 15 (Restriction on the use of payment by members) 1. The company may restrict the use of payment by members in any of the following cases: A. Where the seller and the buyer are judged to be the same person; B. Where requested by the provider and issuer of the payment service; 2. In the above cases, the company shall notify the members of the details through a website notice, etc. 3. If the reason for the restriction overlaps, the termination can be processed only if all the restriction conditions are met. Article 16 (Restriction on the use of deposits and withdrawals by members) 1. In any of the following cases, the company may restrict or delay the use of deposits and withdrawals by the members: A. If the member name of the subscription and the name of the depositor are deposited differently, B. In case of exceeding the scope of the right to use the service determined by the company; C. Where there is a provision of information that a member's account is suspected of being used for illegal activities by a national and financial institution, such as the police, the National Tax Service, etc. 2. In the above cases, the company shall notify the members of the details through a website notice, etc. 3. If the reasons for the restriction and delay of use overlap occur, the cancellation can be processed only if the release conditions requested by the administrator or operator are met. Article 17 (Restriction on the Use of Transaction Services) 1. Block Login A. Reason for limitation 1) Where a member has a request from himself/herself, 2) If the identification process fails, 3) In case of a request from a state agency or financial institution, etc. 4) If the security password is entered incorrectly five times in a row. 5) Where there is a reasonable doubt about or related to a crime or financial accident such as voice phishing; Me. Solved. 1) Solving the contents of the reason for limitation 2) Reason 4) for restriction is terminated after identification. 2. Block withdrawal A. Reason for limitation 1) Where a member is a minor; 2) Where a member has a request from himself/herself, 3) In case of a request from a state agency or financial institution, etc. 4) In the case of requesting the first withdrawal of a virtual asset purchased in KRW after joining, provided that it is blocked for 72 hours from charging KRW. 5) In case KRW is charged more than three times for 24 hours. However, it is blocked for 72 hours from the third round of KRW charging. 6) In the event of a reasonable doubt on or relating to a crime or financial accident such as voice phishing; 7) A person who has acquired KRW or virtual assets without legal cause; Me. Solved. 1) Solving the contents of the reason for limitation 2) 4)~6) visit the offline customer center and check their identity and cancel the block. Chapter 5 Privacy Article 18 (Protection of Personal Information) The company shall endeavor to protect the members' personal information as prescribed by the relevant statutes. The members' personal information is used only within the purpose and scope agreed by the members for the smooth provision of services. The company shall not provide the personal information of the members to a third party unless otherwise agreed by statute or the members, and details thereof shall be determined in the Personal Information Processing Policy. Chapter 6 Compensation and Immunity Clause Article 19 (Company's indemnity and damages) 1. The company shall not guarantee any matters not specified in these terms and conditions regarding the service. 2. If the company is unable to provide services due to natural disasters, DDos attacks, IDC failures, server down due to a surge in service access, or other force majeure reasons such as line failures of the service provider, the company will be exempted from responsibility for providing services 3. However, this shall not apply to cases where there is intentional or negligence of the company. 4. The company shall not be held responsible if it inevitably fails due to blockchain problems, defects in the virtual asset issuance management system itself, technical problems, poor communication service provider, regular server inspection, etc. However, this shall not apply to cases of intention or negligence of the company. 5. The company shall not be responsible for any service failure or consequences caused by the reasons attributable to the members. However, this shall not apply if the company intentionally or wrongly or if the member has a justifiable reason. 6. The company shall be exempted from responsibility in the event of transactions, etc. between members or between members and third parties. However, this shall not apply to cases where there is intentional or negligence of the company. 7. The Company shall not be held liable for the use of services provided free of charge unless there is a special provision in the relevant Act or the Company's intention or negligence. Article 20 (Court and Compliance Act) The terms and conditions of this service are regulated and interpreted in accordance with the laws of Korea, and if a lawsuit is filed between the company and its members regarding the use of the service, such as the company's rate system, the laws of Korea shall apply. In the case of a lawsuit between the company and its members in connection with the use of the service, the court in accordance with the procedures prescribed by the statute shall be the competent court. Attachment These terms and conditions come into force on July 9, 2020.
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Consent to collecting and using personal information You may refuse to accept the collection/use of personal information, and if you refuse, you may be restricted from signing up for membership. However, the service can be used even if you refuse to collect/use personal information for marketing and advertising. Purpose of use and collection of personal information BHC COIN (hereinafter referred to as 'Company') collects and uses customer's personal information through its website and mobile for the following purposes: 1. Sign-up and management A. For domestic user, collect ①name, ②ID, ③password, ④mobile phone number, ⑤email addresse, ⑥country of origin, ⑦security password, ⑧residence (address), ⑨date of birth, and ⑩gender. B. For overseas users, collect ①name, ②ID, ③password, ④foreign registration number, ⑤mobile phone number, ⑥email addresse, ⑦country of origin, ⑧security password, and ⑨residence address. C. For corporate customers, additional ①company name, ②CEO name, ③business registration number, ④representative phone number, and ⑤business place address are collected. 2. Normal use of self-certification and service A. The following information will be collected for payment/deposit and level increase. 1) Personal member: ①Name, ②Date of birth, ③Gender, ④Account number (account holder), ⑤Picture of the person holding identification card (name, date of birth, other information masked), ⑥Cell phone identification (name, date of birth, mobile phone number) , ⑦ ID card (resident registration card, driver’s license, passport) (masking other information other than name and date of birth), ⑧ pledge (member name, mobile phone number, bank account number, account number), ⑨ copy of resident registration (masking other information other than name and date of birth), □Public institution fee payment statement (name, address (residence)) ⑩ Link information (CI) ⑪ Duplicate subscription confirmation information (DI) 2) Corporate member: ①Name, ②Date of birth, ③Gender, ④Account number (account holder), ⑤Picture of person holding identification card (name, date of birth, other information masked), ⑥Cell phone identification (name, date of birth, mobile phone number) , ⑦ ID card (resident registration card, driver's license, passport) (name, date of birth, etc.) The company will destroy it without delay after the purpose of collection and use of personal information has been achieved or upon withdrawal from membership. If necessary, the company keeps personal information for a certain period as dictated by relevant laws and regulations. Information masking), ⑧ pledge (member name, mobile phone number, account bank, account number), ⑨ certified copy of corporate register (name, date of birth, etc.) Masking the rest of the information) , ⑩ Linkage information (CI), ⑪ Duplicate subscription confirmation information (DI) 3. Collection during service use process A. Collects the following information on security password, OTP initialization: 1) Personal information: ①Name, ②Account, ③Contact 2) Proof document: ① A photo of yourself holding an identification card (name, date of birth, and other information masked) B. Access information (country of use, model, browser, connection IP, date) is collected during service use. C. In accordance with the use of other additional services, ① personal authentication (security password, 2ch authentication), ② mobile phone number are collected. Period of retention and use of personal information The company shall destroy the personal information without delay after the purpose of collecting and using it has been achieved or when members leave the company. However, if it is necessary to preserve it according to the provisions of the relevant statutes, the company shall keep personal information for a certain period of time as directed by the relevant statutes. - Records on contract or subscription withdrawal: 5 years - Records on payment and supply of goods: 5 years - Records on consumer complaints or dispute resolution: 3 years - Tax and utility bill payment record: 5 years - Log in history: 3 months - Records for display advertisements: 6 months
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